Referenties

Raamwerk voor loopbaanbegeleiding jongeren

Referenties

  • CEDEFOP (2019). Panorama. Professionalising Career Guidance.
  • Department Education and Skills (2016). Programme Recognition Framework Guidance Counceling (Department Education and Skills, Ireland).
  • GKB (2013). De Generieke Kennisbasis (GKB) voor de tweedegraads lerarenopleidingen en het addendum.
  • Hughes, D., Meijers, F. & Kuijpers, M. (2015). Testing Times: careers market policies and practices in England and The Netherlands. British Journal of Guidance and Counselling, 43 (2), 183-201.
  • Kuijpers, M., F. Meijers & J. Bakker (2006a). Krachtige loopbaangericht leeromgevingen in het (v)mbo: hoe werkt het? Driebergen: HPBO
  • Kuijpers, M., Meijers, F. & Gundy, C. (2011). The relationship between learning environment and career competencies of students in vocational education. Journal for Vocational Behavior, 78 (1) 21-30.
  • Lusse, M. (2015). Van je ouders moet je het hebben. Met ouders samen werken aan het toekomstperspectief van de jeugd in Rotterdam-Zuid. Rotterdam: Hogeschool Rotterdam.
  • MBO-Raad (2015): Kwalificatiedossier docent mbo.
  • Meijers, F. (2015): Loopbaanreflectie en docenten.
  • Meijers, F., Kuijpers, M., & Gundy, C. (2013). The relation between career competencies, career identity, motivation and quality of choice. International Journal for Educational and Vocational Guidance 13 (1) 47-66. DOI: 10.1007/s10775-012-9237-4.
  • NOLOC (2016). Toetsingskaders voor het Nederlands Beroepsregister Loopbaanprofessionals en Register Loopbaanprofessional. NOLOC website (mei 2016).
  • Runhaar, P., Brinke, D. ten, Kuijpers, M., Wesselink, R., & Mulder, M. (2013). Exploring the links between interdependence, team learning and a shared understanding among team members: The case of teachers facing an educational innovation. Human Resource Development International, DOI: 10.1080/13678868.2013.856207.
  • Schiersmann, Katsarov (eds) (2012). NICE framework for the Academic Training of Career Guidance and Counselling Professionals.
  • VO-raad (2011). LOB en professionaliseren in verschillende vormen en maten.
  • Winters, A., Meijers, F., Kuijpers, M., & Baert, H. (2012). Can training teachers stimulate career learning conversations? Analysis of vocational training conversations in Dutch secondary vocational education. Journal of Vocational Education & Training, DOI:10.1080/13636820.2012.691536.
  • Winters, A., Meijers, F., Harlaar, M., Strik, A., Kuijpers, M. & Baert, H. (2013). The Narrative Quality of Career Conversations in Vocational Education. Journal of Constructivist Psychology 26(2), 115-126.

Relevante links

  • LOB-scan: http://scan.lob-vo.nl/
  • LOB servicepunt (2012): http://www.lob4mbo.nl/
  • Loopbaanbox: http://www.lob-vo.nl/loopbaanbox
  • Ouders en LOB: http://www.helpmeebijlob.nl/