Referenties

Raamwerk voor loopbaanbegeleiding jongeren

Referenties

  • CEDEFOP (2019). Panorama. Professionalising Career Guidance.
  • Department Education and Skills (2016). Programme Recognition Framework Guidance Counceling (Department Education and Skills, Ireland).
  • GKB (2013). De Generieke Kennisbasis (GKB) voor de tweedegraads lerarenopleidingen en het addendum.
  • Hughes, D., Meijers, F. & Kuijpers, M. (2015). Testing Times: careers market policies and practices in England and The Netherlands. British Journal of Guidance and Counselling, 43 (2), 183-201.
  • Kuijpers, M., F. Meijers & J. Bakker (2006a). Krachtige loopbaangericht leeromgevingen in het (v)mbo: hoe werkt het? Driebergen: HPBO
  • Kuijpers, M., Meijers, F. & Gundy, C. (2011). The relationship between learning environment and career competencies of students in vocational education. Journal for Vocational Behavior, 78 (1) 21-30.
  • Lusse, M. (2015). Van je ouders moet je het hebben. Met ouders samen werken aan het toekomstperspectief van de jeugd in Rotterdam-Zuid. Rotterdam: Hogeschool Rotterdam.
  • MBO-Raad (2015): Kwalificatiedossier docent mbo.
  • Meijers, F. (2015): Loopbaanreflectie en docenten.
  • Meijers, F., Kuijpers, M., & Gundy, C. (2013). The relation between career competencies, career identity, motivation and quality of choice. International Journal for Educational and Vocational Guidance 13 (1) 47-66. DOI: 10.1007/s10775-012-9237-4.
  • NOLOC (2016). Toetsingskaders voor het Nederlands Beroepsregister Loopbaanprofessionals en Register Loopbaanprofessional. NOLOC website (mei 2016).
  • Runhaar, P., Brinke, D. ten, Kuijpers, M., Wesselink, R., & Mulder, M. (2013). Exploring the links between interdependence, team learning and a shared understanding among team members: The case of teachers facing an educational innovation. Human Resource Development International, DOI: 10.1080/13678868.2013.856207.
  • Schiersmann, Katsarov (eds) (2012). NICE framework for the Academic Training of Career Guidance and Counselling Professionals.
  • VO-raad (2011). LOB en professionaliseren in verschillende vormen en maten.
  • Winters, A., Meijers, F., Kuijpers, M., & Baert, H. (2012). Can training teachers stimulate career learning conversations? Analysis of vocational training conversations in Dutch secondary vocational education. Journal of Vocational Education & Training, DOI:10.1080/13636820.2012.691536.
  • Winters, A., Meijers, F., Harlaar, M., Strik, A., Kuijpers, M. & Baert, H. (2013). The Narrative Quality of Career Conversations in Vocational Education. Journal of Constructivist Psychology 26(2), 115-126.

Relevante links

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.